rybka w panierce z sałatką z kalafiora – by runaway

Składniki

– rybka (jaką kto lubi, ja pierwszy raz w ten sposób przyrządziłam tilapię i dorszyka)

na panierkę:
– mąka kukurydziana
– ser typu parmezan (ja użyłam litewskiego Dziuga) – starty na drobnych oczkach tarki. [mąka i ser najlepiej w proporcji 1:1 albo więcej mąki]
– sól, pieprz
– jajko

na sałatkę:
– kalafior
– pietruszka (natka)
– majonez
– sól, pieprz

na masełko do ryby (lub ziemniaków):
– masło
– cząber
– lubczyk
– czosnek

Nie podaję proporcji, bo wszystko robiłam na oko, poza tym każdy lubi inne ilości np. majonezu.

Przygotowanie

Wymieszać “suche” składniki na panierkę. Każdy płat ryby obsypać solą i pieprzem, maczać w jajku i w panierce. Smażyć na oleju.

Sałatkę robi się równie prosto: wystarczy pokroić kalafior (surowy) na drobne cząstki, posiekać pietruszkę i zmieszać z kalafiorem, dodać majonez i przyprawy do smaku. Uwielbiam tę sałatkę

Żeby zrobić masełko, wystarczy wymieszać ze sobą podane składniki. Czosnek oczywiście przeciśnięty przez praskę.

Tak przyrządzoną rybkę serwowałam z ziamniaczkami, a każdy kto chciał, dodawał sobie do niej (albo do ziemniaków) masełko.

Leave a Reply

