ciasto ze śliwkami i rodzynkami

Składniki

2 ciemne biszkopty z 5 jajek

masa
1 margaryna
1 ugotowany budyń waniliowy
słoik nutelli
20 dag rodzynek
20 dag śliwek kalifornijskich
rum – do namoczenia rodzynek i śliwek

Przygotowanie

dzień wcześniej pokroić śliwki na mniejsze kawałki i razem z rodzynkami zalać rumem

utrzeć margarynę na puch, dodać ugotowany i przestudzony budyń, do tego ucierając dodawać nutellę. Do całości dodać namoczone rodzynki i śliwki. Wymieszać.

masę wyłożyć na biszkopt, przykryć drugim biszkoptem, polać polewą

Moje wariacje na temat:

biszkopt: kupiony delecty 3 placki
budyń ugotowałam na połowie mleka (tak zwyczajowo )

masa mi sie rozwarstwiła ( jeszcze przed dodaniem nutelli, więc musiałam ją ratować. W tym celu ucierałam na puch nową margarynę i dodawać małymi porcjami tę rozwarstwioną masę

a wcześniej dodałam do rozwarstiwonej masy spirytusu i bardzo szybko ucierać

No i masy miałam więcej i ze spirytusem

do 3/4 masy dodałam namoczone w 0,25 l rumu sliwki i rodzynki i przyłożyłam nią placki

resztę rozsmarowałam po wierzchu i pozwoliłam ściec po bokach

Leave a Reply

