Placek mocno czekoladowo – mocno wiśniowy

Składniki

… i lekko alkoholowy

Biszkopt :

– 4 duże jajka
– mąka i kartoflanka pół na pół
( razem niepełna szklanka )
– tyle samo cukru
– płaska łyżeczka proszku

Krem :

– 1 gotowy krem czekoladowy Gellwe
– 300 ml. b. zimnego mleka
– 2 pełne łyżeczki kakao
– pełna łyżka masła

Ponadto :

– 1 galaretka wiśniowa
– kompot w wiśni drążonych
– pasta czekoladowa
– 5 – 6 łyżek likieru wiśniowego

oraz poncz :
– pół szklanki przegotowanej wody
– kieliszek wódki
– 2 łyżeczki cukru

Przygotowanie

Upiekłam biszkopt z 4 jaj na blaszce 24×35 cm.
Zdjęłam z wierzchu ” skórkę ” którą wysuszyłam
w ciepłym jeszcze piekarniku.

Z 700 ml. słoika kompotu zlałam sok
– było go ok. 350 ml. – podgrzałam
i rozpuściłam w nim jedną galaretkę wiśniową.

Do wiśni wlałam 6 łyżek likieru wiśniowego,
wymieszałam – odstawiłam.

Z 300 ml. mleka ugotowałam kakao
( 2 pełne łyżeczki )
Po wystudzeniu wstawiłam do lodowki.

Krem czekoladowy Gellwe zrobiłam na tym kakao
i dodałam łyżkę masła.
Wyszedł bardzo puszysty.

Do tężejącej galaretki dodałam wiśnie.

Biszkopt nasączyłam ponczem
posmarowałam ( grubiej jak chleb masłem )
pastą z pełnej czekolady

może być nutella.

Obłożyłam biszkopt fiolą aluminiową i wyłożyłam wiśnie w galaretce – o konsystencji rzadszego kisielu.
Nie jest to konieczne, – ale do galaretki dodałam
ok. 50 ml sosu wiśniowego – takiego do lodów.

Wiśnie wystawały ponad galaretkę, ale nie dolewałam ani grama wody.
Wstawiłam do lodówki do stężenia
Zdjęłam folię, i cały placek posmarowałam kremem.
Boki posypałam wysuszoną ” skórka ”

Placek jest bardzo ” konkretny ” w smaku
i pachnie czekoladą i wiśniami.

Życzę smacznego
– niestety – nie naszym milusińskim….

Leave a Reply

